только у нас скачать шаблон dle скачивать рекомендуем
Nazwa tematu
Statystyki
Ostatni
  %username_login%
przez daniels1186 » 17-10-2021, 00:43 » w Problemy z Szablonami
Odpowiedź(i) 1
Wyświetleń 4
daniels1186 przez Dj_AlexN
dnia: 17-10-2021, 00:43
  DaVe'B
przez DaVeB » 18-05-2021, 22:32 » w Przedstaw się
Odpowiedź(i) 0
Wyświetleń 6
DaVeB przez DaVeB
dnia: 18-05-2021, 22:32
  Problem ze Stronami statycznymi
przez DaVeB » 18-05-2021, 00:31 » w Problemy z Skryptem DLE
Odpowiedź(i) 0
Wyświetleń 4
DaVeB przez DaVeB
dnia: 18-05-2021, 00:31
  iChat 7.0
przez anakon » 10-05-2021, 20:49 » w Problemy z Modułami / Hackami
Odpowiedź(i) 1
Wyświetleń 9
anakon przez Dj_AlexN
dnia: 10-05-2021, 20:49
  Automatyczna linia podziału
przez terenia1982 » 4-05-2021, 20:44 » w Problemy z Szablonami
Odpowiedź(i) 5
Wyświetleń 13
terenia1982 przez Dj_AlexN
dnia: 4-05-2021, 20:44

DataLife Engine 15.0 Informacje

+3


Zostały opracowane i dodane następujące zmiany:


1. Dodaliśmy zupełnie nowy system do zarządzania plikami i obrazkami wgrywanymi na serwer. Dzięki temu, obsługiwane są teraz zewnętrzne magazyny dla obrazów i plików wgrywanych na stronę. Możesz określić gdzie mają być przechowywane wgrane pliki w ustawieniach skryptu w panelu administracyjnym. Możesz przechowywać pliki lokalnie na swoim serwerze lub wybrać zewnętrzny serwer FTP lub SFTP. Możesz również wybrać usługi w chmurze, takie jak Amazon S3 lub Yandex.Cloud. Nowy system przechowywania i zarządzania wgrywanymi plikami oparty jest na zunifikowanym systemie plików Flysystem 2.0. Pozwala to na uniknięcie kłopotów przy stosowaniu niestandardowych zewnętrznych pamięci masowych, ponieważ teraz możesz polegać na systemie wtyczek i nie musisz dostosowywać wielu plików DataLife Engine. Po dodaniu nowego adaptera, DataLife Engine będzie w stanie użyć go automatycznie, gdy zajdzie taka potrzeba.

2. Całkowicie przebudowaliśmy menadżer wgrywania zdjęć i plików przeznaczonych do publikacji. Nowy menadżer ułatwia przeglądanie wgrywanych obrazów, zwiększony został ich rozmiar w podglądzie, łatwiejsze stało się wybieranie wgrywanych plików. Znacznie łatwiejsze stało się usunięcie wymaganego pliku lub obrazu. Ponowne otwarcie menadżera odbywa się błyskawicznie, ponieważ teraz jest on renderowany na stronie tylko raz, a następnie zachowuje swój stan w tle, dzięki czemu wszystkie dalsze akcje wykonywane są w technologii AJAX. Opcje wybrane do przesyłania obrazów pozostaną zachowane przez cały czas pracy z publikacją i nie będą resetowane przy każdym otwarciu menedżera przesyłania obrazów.

3. Menedżer wysyłania obrazów został wyposażony w możliwość podglądu pełnowymiarowych obrazów bezpośrednio w menedżerze wysyłania.

4. Folder współdzielony, wcześniej używany przez menedżera przesyłania do lokalizowania obrazów przeznaczonych do publikacji, został przeniesiony do osobnego folderu o nazwie "shared" i umieszczony w /uploads/. W rezultacie, udostępnione obrazy znajdują się teraz w oddzielnym folderze. Ponadto w tym folderze współdzielonym można tworzyć własne podfoldery z dowolnym poziomem zagnieżdżenia. Możesz również przechodzić do tych podfolderów i wstawiać zdjęcia do publikacji bezpośrednio w menedżerze przesyłania. W ten sposób możesz łatwo tworzyć i organizować swoją bibliotekę zdjęć współdzielonych.

5. W sekcji panelu administracyjnego umożliwiającej zarządzanie przesłanymi obrazami, udostępniliśmy możliwość wyboru magazynu, którym chcesz zarządzać. W zależności od potrzeb, możesz przesyłać obrazy do lokalnego lub zewnętrznego magazynu.

6. W sekcji panelu administracyjnego umożliwiającej Ci zarządzanie wgranymi zdjęciami, udostępniliśmy możliwość tworzenia i usuwania folderów oraz ich zagnieżdżonych podfolderów. Dzięki temu możesz zarządzać swoimi zdjęciami bezpośrednio w panelu administracyjnym DataLife Engine, bez konieczności dostępu do Twojego magazynu plików poprzez FTP lub w inny sposób.

7. W sekcji panelu administracyjnego, umożliwiającej dostosowanie ustawień skryptu, udostępniliśmy możliwość włączenia lub wyłączenia opcji zewnętrznego przechowywania dla wgrywania obrazów przeznaczonych do publikacji. Dzięki temu możesz rozdzielić wgrane obrazy przeznaczone dla danego typu treści pomiędzy różne lokalizacje magazynowe. Po włączeniu tej opcji nie ma potrzeby zapisywania wszystkich obrazów przeznaczonych do publikacji na dysku zewnętrznym.

8. W sekcji panelu administracyjnego umożliwiającej dostosowanie ustawień skryptu,
udostępniliśmy możliwość włączenia lub wyłączenia opcji zewnętrznego przechowywania dla przesyłania obrazów przeznaczonych do komentarzy. W rezultacie, możesz włączyć opcję zewnętrznego przechowywania dla obrazów przeznaczonych do wiadomości i wyłączyć ją dla obrazów przeznaczonych do komentarzy. Z tą opcją włączoną, nie musisz zapisywać wszystkich obrazów przeznaczonych do komentarzy do zewnętrznego magazynu.

9. W sekcji panelu administracyjnego umożliwiającej dostosowanie ustawień skryptu,
udostępniliśmy możliwość włączenia lub wyłączenia opcji zewnętrznego przechowywania dla przesyłania obrazów przeznaczonych dla stron statycznych. W rezultacie, można włączyć opcję zewnętrznego przechowywania do przesyłania obrazów przeznaczonych do wiadomości i wyłączyć go dla obrazów przeznaczonych dla stron statycznych. Po włączeniu tej opcji nie ma potrzeby zapisywania wszystkich obrazów przeznaczonych dla stron statycznych na dysku zewnętrznym.

10. W sekcji panelu administracyjnego umożliwiającej dostosowanie ustawień skryptu, udostępniliśmy możliwość włączenia lub wyłączenia opcji zewnętrznego przechowywania dla przesyłania plików przeznaczonych do pobrania. W rezultacie, możesz włączyć opcję zewnętrznego przechowywania dla przesyłania obrazów i wyłączyć ją dla innych plików. Z tą opcją włączoną, nie musisz zapisywać wszystkich plików przeznaczonych do pobrania na zewnętrznym nośniku.

11. W sekcji panelu administracyjnego umożliwiającej dostosowanie ustawień skryptu, udostępniliśmy możliwość włączenia lub wyłączenia opcji zewnętrznego przechowywania dla wgrywania awatarów użytkowników. W rezultacie, możesz włączyć opcję zewnętrznego przechowywania dla wgrywania obrazów i wyłączyć ją dla awatarów użytkowników (lub na odwrót).

12. Dodaliśmy automatyczne wykrywanie typów plików MIME (dla wszystkich typów plików) podczas pobierania plików wgrywanych na serwer przez DataLife Engine. Zapewnia to prawidłowe pobieranie i otwieranie różnych plików na różnych typach urządzeń, a co za tym idzie prawidłowe zachowanie się urządzeń z obsługiwanymi przez nie typami plików.

13. Dodaliśmy wsparcie dla biblioteki PHP Imagick do przetwarzania obrazów wgrywanych na serwer. W sekcji panelu administracyjnego umożliwiającej dostosowanie ustawień skryptu, możesz wybrać czy chcesz używać Imagick czy GD2; alternatywnie możesz pozwolić, aby DataLife Engine wybierał bibliotekę automatycznie. Ogólnie rzecz biorąc, nie ma wielu różnic pomiędzy GD2 i Imagick. Jednakże, Imagick wykonuje niektóre operacje na obrazach szybciej i tworzy miniatury obrazów o lepszej jakości, jak również zużywa mniej pamięci podczas przetwarzania dużych obrazów.

14. Dodaliśmy możliwość automatycznej konwersji wszystkich obrazów wgrywanych na serwer do formatu WebP. Możesz włączyć lub wyłączyć tę funkcję w sekcji panelu administracyjnego, umożliwiając dostosowanie ustawień skryptu. Kiedy ta opcja jest włączona, wszystkie obrazy wgrywane na serwer, niezależnie od ich formatu lub rozszerzenia, będą automatycznie konwertowane do formatu obrazów WebP. Format ten jest bardziej zaawansowany i pozwala na tworzenie obrazów o wyższej jakości i mniejszym rozmiarze. Wyświetlanie obrazów w tym formacie wymaga jednak od użytkownika posiadania nowoczesnej przeglądarki.

15. Dodaliśmy możliwość wczytywania obrazów w formacie BMP. Przy wczytywaniu obrazów tego typu będą one automatycznie konwertowane do formatu JPG, aby zmniejszyć rozmiar pliku i przyspieszyć ładowanie stron serwisu.

16. Zapewniliśmy automatyczną korektę rozszerzeń plików graficznych wgrywanych na serwer, jeśli podane rozszerzenie nie odpowiada ich formatowi. Na przykład, jeśli obrazek faktycznie obsługuje format PNG, ale plik graficzny posiada rozszerzenie JPG, nazwa wgrywanego pliku zostanie automatycznie zmieniona poprzez podanie odpowiedniego rozszerzenia PNG, a podobna logika dotyczy wszystkich innych formatów.

17. Przy wgrywaniu obrazków na serwer z wykorzystaniem usługi TinyPNG do przetwarzania obrazów
, znacznie zmniejszono liczbę zapytań do usługi oraz zależność od jej API. W rezultacie, gdy liczba przetwarzanych obrazów jest ograniczona, można przetworzyć więcej obrazów za pomocą usługi.

18. Dodaliśmy możliwość przetwarzania obrazów w formacie WebP za pomocą usługi TinyPNG. Dzięki temu można również maksymalnie skompresować te obrazy bez obniżania ich jakości.

19. Dodaliśmy poprawną obsługę ewentualnych błędów, które mogą wystąpić, gdy użytkownicy wgrywają awatary do swoich profili na stronie, a wgrywane obrazki mają nieprawidłowy format lub zawartość. Na przykład, jeśli zawartość pliku nie zostanie rozpoznana jako obraz, użytkownik zostanie jedynie powiadomiony o nieprawidłowym formacie wgranego awatara, zamiast wyrzucać błąd systemu spowodowany nieprawidłowym działaniem, po którym nastąpi awaryjne zamknięcie strony.

20. Opcja "Obszar nakładania znaku wodnego" w sekcji panelu administracyjnego umożliwiającej dostosowanie ustawień skryptu została wzbogacona o dodatkowe ustawienie pozwalające na umiejscowienie znaku wodnego na środku obrazu.

21. W ustawieniach skryptu dodano nową opcję umożliwiającą określenie typu znaku wodnego. Można wybrać obraz z szablonu, jak to miało miejsce we wcześniejszych wersjach, lub zastosować tekstowy znak wodny na podstawie tekstu określonego w ustawieniach skryptu. Wśród innych ustawień w tej sekcji można określić wymagany tekst, a także rozmiar i kolor czcionki. W tym przypadku tekst określony w ustawieniach zostanie użyty jako znak wodny, a Ty nie musisz już tworzyć niepotrzebnych obrazów znaków wodnych.

22. Ustawienia skryptu zostały rozszerzone o możliwość określenia kąta obrotu dla znaku wodnego zastosowanego do obrazu. Kąt obrotu jest stosowany zarówno do znaku wodnego na obrazie, jak i do tekstu, jeśli jego wyświetlanie jest włączone.

23. Ustawienia skryptu zostały rozszerzone o możliwość określenia stopnia przezroczystości dla znaku wodnego zastosowanego do obrazu.
Stopień przezroczystości jest stosowany zarówno do znaku wodnego obrazu, jak i do tekstu, jeśli jego wyświetlanie jest włączone.

24. Znacznie zmniejszono zużycie pamięci RAM podczas przetwarzania obrazów przesyłanych na serwer.

25. Dodano obsługę odroczonych obrazów znajdujących się w spoilerach ukrytego tekstu w publikacjach. Dzięki temu przy włączonym wczytywaniu obrazów odroczonych ich zawartość jest poprawnie wyświetlana po wyświetleniu spoilera.

26. Zmieniliśmy algorytmy wysyłania obrazów na serwer. Przy wgrywaniu dowolnych obrazów na serwer, do nazwy obrazu nie jest już dodawany prefiks UNIX ze znacznikiem czasu, a oryginalne nazwy są zachowywane we wszystkich przypadkach, z wyjątkiem transliteracji, która jest stosowana tylko dla nazw pisanych cyrylicą. Jednakże, jeśli obraz o określonej nazwie już istnieje na serwerze, znacznik czasu jest dodawany do nazwy nowo przesłanego obrazu, aby uniknąć nadpisania istniejącego pliku. W rezultacie, DataLife Engine zachowa oryginalne nazwy wgrywanych obrazów tak długo, jak będzie to możliwe i automatycznie doda niezbędny prefiks tylko w przypadku wystąpienia duplikatów nazw.

27. Wprowadziliśmy automatyczne usuwanie poprzedniego awatara użytkownika z serwera po podaniu przez użytkownika nowego awatara o innym formacie obrazu. Umożliwia to zaoszczędzenie miejsca na serwerze.

28. Udostępniliśmy możliwość wyświetlania pełnych danych z profilu użytkownika przy przeglądaniu wyników wyszukiwania w publikacjach serwisu. Do wyświetlania wykorzystywane są te same znaczniki szablonów, co do wyświetlania publikacji w skróconym i pełnym formacie.

29. Dodaliśmy możliwość wyświetlania materiałów reklamowych pomiędzy wiadomościami wyświetlanymi w formacie skróconym przy przeglądaniu wyników wyszukiwania w publikacjach serwisu.

30. Szablony służące do wyświetlania newsów w formacie krótkim i pełnym (shortstory.tpl i fullstory.tpl)
obsługują teraz następujące tagi: [has-category] tekst [/has-category]. Tekst zawarty w tych tagach będzie wyświetlany, jeśli publikacja należy do którejś z podanych kategorii. Dodaliśmy także obsługę tagów działających w odwrotny sposób: [not-has-category] tekst [/not-has-category]. Tekst zawarty w tych znacznikach zostanie wyświetlony, jeśli publikacja nie należy do żadnej kategorii. Umożliwia to elastyczne dostosowanie wyglądu szablonu zarówno dla publikacji, którym przypisano kategorie, jak i dla publikacji nie należących do żadnej kategorii.

31. Dodaliśmy automatyczne sprawdzanie przy usuwaniu publikacji z serwisu i późniejszym usuwaniu zdjęć wgranych do tej publikacji, czy zdjęcia te nie są wykorzystywane w innych publikacjach, w takim przypadku nie są one usuwane z serwera.

32. Obciążenie serwera przy przeglądaniu krótkich publikacji na stronie zostało znacznie zmniejszone.
Obecnie przy przeglądaniu krótkich publikacji, niezależnie od sekcji witryny, do której należą, całkowita liczba stron w danej sekcji jest obliczana tylko raz, po czym informacja o liczbie stron w tej sekcji jest buforowana, tak że przy odwiedzaniu innych stron lub wielokrotnych wizytach informacja ta jest pobierana z pamięci podręcznej, a nie z bazy danych dla każdej strony, jak dotychczas. W ten sposób liczba zapytań do bazy danych MySQL jest znacznie zredukowana.

33. Obciążenie serwera przy wyświetlaniu ostatnich komentarzy na stronie zostało znacznie zmniejszone. Obecnie całkowita liczba stron z komentarzami jest zliczana tylko raz, po czym informacja o liczbie stron w danym dziale jest buforowana, dzięki czemu przy odwiedzaniu innych stron standardowymi ścieżkami nawigacji lub wielokrotnych wizytach na tej samej stronie informacja ta jest pobierana z bufora, a nie jak dotychczas z bazy danych dla każdej strony. W ten sposób liczba zapytań do bazy danych MySQL jest znacznie zredukowana.

34. Udało nam się zmniejszyć obciążenie serwera przy przeglądaniu stron bez zawartości podczas przeglądania krótkich publikacji. W tym scenariuszu unikniemy kilku niepotrzebnych zapytań do serwera MySQL.

35. Dla edytora wizualnego TinyMCE wprowadziliśmy automatyczne tworzenie miniaturki obrazka po załadowaniu go do edytora metodą przeciągnij i upuść. Następnie, zarówno obrazek jak i kod do jego powiększenia będą wyświetlane w edytorze, jeśli ustawienia skryptu wskazują, że dla takich obrazków powinny być tworzone miniaturki.

36. W sekcji panelu administracyjnego, umożliwiającej przeglądanie i edycję informacji o użytkownikach, udostępniliśmy skróty do wysłania prywatnej wiadomości do użytkownika oraz przeglądania wszystkich publikacji i komentarzy należących do danego użytkownika. Obecnie, po wyświetleniu profilu użytkownika, można szybko wykonać powyższe czynności bez konieczności przechodzenia do innych sekcji serwisu.

37. Wprowadzono zmiany w implementacji funkcji "Udostępnij ciekawą treść". Obecnie, aby umożliwić użytkownikom udostępnianie tekstu z danego elementu, należy określić dla tego elementu klasę o nazwie "share-content". Aby wykluczyć dowolną część zawartości tego elementu, należy użyć klasy "ignore-select". W ten sposób dla każdego elementu na stronie możesz określić, którą część jego zawartości użytkownicy mogą udostępniać po podświetleniu tekstu. Możesz określić wiele elementów, dla których udostępnianie treści jest dozwolone. W przypadku korzystania z tej funkcjonalności w odniesieniu do przeglądania krótkich publikacji, zalecamy nadanie elementom unikalnego identyfikatora pochodzącego od identyfikatora newsa: np. poprzez dodanie do szablonu id="news-{news-id}". Pozwoli to na prawidłowe utrzymanie ruchu publikacji w dół w miarę dodawania nowych.

38. Z ustawień skryptu usunięto następującą opcję:
"Pozwól użytkownikom na udostępnianie interesujących treści". Ta opcja jest teraz włączana i wyłączana automatycznie, jeśli klasa CSS "share-content" jest określona w szablonie elementu.

39. Wprowadzono zmiany w działaniu strony głównej witryny dotyczące scenariusza,
w którym do wyświetlania treści na tej stronie przypisana jest strona statyczna lub publikacja wykorzystująca znacznik {custom ...}. Dotychczas strona główna witryny mogła być określona w ten sposób tylko wtedy, gdy jej adres URL wyświetlany w przeglądarce nie zawierał żadnych parametrów. W nowej wersji parametry, które nie są związane z DLE, będą ignorowane, a przypisana treść będzie wyświetlana poprawnie nawet wtedy, gdy adres URL będzie zawierał obce parametry. W efekcie, po przejściu na Twoją stronę po różnych kampaniach reklamowych lub otwarciu jej z dodatkowymi znacznikami dodanymi do adresu URL wskazującymi na kampanie reklamowe, jej zawartość zostanie wyświetlona poprawnie bez zwracania błędu 404. Na przykład, będzie to miało miejsce w przypadku odwiedzin za pośrednictwem Yandex.Direct lub innych podobnych usług. Dodatkowo, aby zapobiec pojawianiu się duplikatów stron, wyszukiwarki stosują system linków kanonicznych umieszczanych w kodzie stron Twojego serwisu.

40. Zmieniono sposób wyświetlania publikacji wykorzystujących znacznik {content} oraz logikę skryptu w taki sposób, że dodatkowy znacznik <div id="dle-content"> ... </div> nie jest już wyświetlany ani używany do zawijania zewnętrznej zawartości. Pozwala to na łatwiejszą integrację szablonów z niektórymi frameworkami HTML. Jeśli Twój układ zależy od tego znacznika, powinieneś dokonać zmian w układzie CSS swojego szablonu.

41. W sekcji panelu administracyjnego umożliwiającej edycję szablonów, wprowadziliśmy wyróżnienie edytowanego pliku szablonu na liście plików. Dzięki temu edytowany plik jest wyraźniej widoczny i umożliwia łatwiejszą nawigację po liście plików szablonów.

42. Zapewniliśmy poprawne usuwanie znaków specjalnych z nazwy pluginu przy określaniu nazwy tworzonego pluginu przed zapisaniem go na dysku komputera. Zapewnia to dokładniejszą i sprawniejszą transliterację nazw pluginów.

43. W celu masowego przypisywania bieżącej daty do publikacji, sekcja edycji publikacji została rozszerzona o jednosekundowy odstęp dla daty przypisanej do każdej poprzedniej wiadomości. Dzięki temu kolejne newsy są poprawnie indeksowane podczas wyświetlania na stronie.

44. W sekcji zarządzania zdjęciami w panelu administracyjnym
dodaliśmy system automatycznego zabezpieczenia przed nadpisywaniem dla zdjęć przeznaczonych do publikacji. Jeśli obrazek znajduje się już na serwerze, użytkownik zostanie o tym poinformowany i poproszony o zmianę nazwy wgrywanego obrazka.

45. Wprowadzono zmiany w zachowaniu ustawienia "Minimalny rozmiar obrazu do załadowania". Obecnie ustawienie to ma wpływ tylko na wgrywane obrazki przeznaczone do publikacji na stronie. Nie ma już wpływu na wgrywane awatary oraz moduł zarządzania obrazkami w panelu administracyjnym.

46. Poprawiliśmy ładowanie skryptów JS w tle dla niektórych scenariuszy działania strony. Obecnie, jeśli te skrypty JS są już zbuforowane przez przeglądarkę, to użyje ona skryptów z cache'u zamiast wielokrotnie pobierać je z serwera.

47. Zaktualizowaliśmy edytor wizualny TinyMCE do aktualnej wersji. Wersja ta zawiera nowe i ulepszone narzędzia do pracy z tabelami wraz z szeregiem poprawek błędów. Dodana została również obsługa menu kontekstowego przeglądarki.

48. Zaktualizowaliśmy parser danych przychodzących HTML Purifier w DataLife Engine do aktualnej wersji. Niektóre nowe atrybuty HTML zostały wsparte dla publikacji tekstowych.

49. Biblioteka PHPMailer zawarta w DataLife Engine, służąca do wysyłania e-maili ze strony WWW, została zaktualizowana do aktualnej wersji.

50. Minimalne wymagania PHP zostały podniesione, 
aby obsłużyć wszystkie nowe funkcje. Do poprawnego działania wymagane jest teraz PHP 7.2 lub nowsze.

51. Usunęliśmy błąd, który przy wyświetlaniu aktualności w pełnym formacie powodował nieprawidłowe obracanie się materiałów reklamowych określonych w panelu administracyjnym.

52. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego informacja o debugowaniu nie była zwracana przez funkcję GzipOut przy korzystaniu z PHP 8.xx.

53. Poprawiliśmy błąd, w wyniku którego podczas wykonywania zadań cron w niektórych przypadkach mógł wystąpić błąd MySQL.

54. Poprawiliśmy także kilka drobnych błędów w skryptach, które zostały wykryte i zgłoszone wcześniej.

Informacja
Członkowie grupy Gość nie posiadają uprawnień do komentowania tego artykułu.